پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228921
تلاش آمريکا براي ايجاد داعش جديد/ انتفاضه سوم قويتر محقق مي‌شود
تاریخ انتشار : 1396/09/30 10:29:14
نمایش : 1703
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد برحمايت قاطع ايران از انتفاضه فلسطين گفت: با توجه به شرايط موجود، کشورهاي اسلامي و مسلمانان «بالفور۲» را تحمل نخواهند کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي اکبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درگفت وگو با شبکه خبري العالم خاطرنشان کرد: اقدام دونالد ترامپ رييس جمهور آمريکا، در اعلام بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي يک گام شيطاني بزرگي است که رييس جمهور آمريکا برداشته به طوري که اين رژيم از آن تعبير به «بالفور شماره ۲» کرده يعني اهميت اين قضيه براي صهيونيست ها در حد اعلاميه بالفور است.

کشورهاي اسلامي «بالفور۲» را تحمل نخواهند کرد

وي خاطرنشان کرد: آنها بايد بدانند که دارند اشتباه ارزيابي مي کنند در آن زمان يعني سال ۱۹۱۷ بالفور وزير خارجه انگليس که آن اعلاميه را صادر کرد تا سرزمين فلسطين را به صهيونيست ها به يغما بدهد، شرايط جور ديگري بود. جنگ اول جهاني بود، مسلمانان تحت فشار بودند، عثماني ها شکست خورده بودند و امکان اين که در برابر چنين توطئه اي مقابله کنند، شرايط مثل امروز فراهم نبود.

بعضي دولت‌هاي خائن عرب مجبور به محکوميت اقدام ترامپ شدند

ولايتي افزود: امروز مسلمانان بيدارند و دليلش هم اين است که يک انتفاضه اي شروع شده و همه ايستاده اند. حتي بعضي از دولت هاي خائن عرب هم که بر نظرات صهيونيست ها و حمايت از طرح آمريکايي ها تکيه مي کنند، نيز مجبور شدند در اين شرايط بسيار حساس و مهم در کنار بقيه کشورها در اجلاس سران سازمان همکاري اسلامي در ترکيه حاضر شوند و همه اين اقدام را محکوم کنند. در حالي که وزير خارجه عربستان سعودي قبلا موضعي موافق ترامپ گرفته بود اما ديدند به قدري شرايط سخت است که باهمه گستاخي هايي که در اعلام حمايت از طرح آمريکايي ها داشتند ناچار شدند که با بقيه مسلمانان و حکومت هاي اسلامي همکاري کنند.

وي گفت: آنها در ارزيابي خود که تصور مي کردند مي توانند کاري درحد "بالفور۲" انجام بدهند، اشتباه کردند و انشاالله آثار سوء اين اقدام به خودشان باز خواهد گشت.

ولايتي خاطرنشان کرد: توقع نيست که همه دولت هاي مسلمان يک موضع مشابه بگيرند و همه مانند ايران با اقتدار به ميدان بيايند و مقابل صهيونيست ها و حاميان شان بايستند. بسياري از کشورهاي اسلامي ملاحظه آمريکا را مي کنند و تحت فشار آمريکا وغرب هستند و لذا بايد بيانيه اي داده مي شد که مورد اجماع قرار بگيرد و آن قدر تضعيفش کردند تا آنجا که مورد قبول همه قرار بگيرد.

وي گفت: از سازمان همکاري اسلامي بيش از اين هم توقع نمي رود زيرا بعضي از کشورهاي اسلامي هستند پنهان و آشکار با رژيم صهيونيستي رابطه دارند و لذا فقط نام اسلام را يدک مي کشند والا آن طور که بايد دل سوز فلسطين و فلسطينيان و نگران بيت المقدس به عنوان قبله اول مسلمين نيستند. کار اصلي را فلسطيني ها با انتفاضه خود مي کنند و حمايتي که کشورهاي پيشتاز مانند ايران در حمايت از فلسطين مي کنند.

ايستادگي بيش از يک چهارم اعضاي سازمان ملل در برابر اقدام ترامپ

ولايتي تصريح کرد: در عين حال همان بيانيه ضعيف سازمان همکاري اسلامي هم باز کاربرد خودش را دارد که بيش از يک چهارم کشورهاي عضو سازمان ملل متحد که کشورهاي اسلامي هستند، در مقابل اين اقدام آمريکا ايستاده اند مضاف بر اين که اروپايي ها هم از اين اقدام رضايت ندارند و آنهايي که تجربه شان بيشتر است و مانند ترامپ تازه کار نيستند مي دانند که اين اقدم شعله ور کردن آتش بر انبار باروت است.

ايران با قدرت از انتفاضه فلسطين در برابر تصميم ترامپ حمايت مي کند

وي گفت: کشورهاي اسلامي بايد حمايت کنند از فلسطينيان به خصوص فلسطيني هاي مبارز مانند حماس و جنبش جهاد اسلامي، اينهايي که جهاد و مبارزه عليه صهيونيست ها در راس برنامه يشان قرار دارد و جمهوري اسلامي ايران با قوت از مبارزان فلسطيني، از انتفاضه و از حضور مردم در خيابان ها براي تظاهرات عليه تصميم احمقانه ترامپ حمايت مي کند و از مبارزات فلسطيني ها با هرنوعي که باشد، دفاع مي کند.

ضربه بزرگ تري اين بار به رژيم صهيونيستي زده خواهد شد

ولايتي افزود: همين خط مقاومت که نام مقاومت بر اين خط گذاشته شده و شامل ايران، عراق، سوريه، لبنان و فلسطيني ها مانند حماس و جهاد اسلامي است، براي مقاومت در برابر صهيونيست ها و توسعه صهيونيسم است و قطعا پيروزي نهايي با مسلمانان خواهد بود و اميد ما بسيار است که  اين بار انشاالله ضربه بزرگ تري به رژيم صهيونيستي زده شود.

انتفاضه سوم قوي از انتفاضه هاي ديگر محقق مي شود

وي گفت: انشاالله انتفاضه سوم همان طور که اسماعيل هنيه و ديگران پيش بيني کردند صورت خواهد گرفت. انتفاضه دوم به خاطر اين بود که شارون نخست وزير وقت رژيم صهيونيستي بود، با چکمه وارد مسجدالاقصي شد که انتفاضه دوم رقم زد به طوري که صهيونيست ها به عجز آمدند بنابر اين انشاالله اين انتفاضه قوي تر از انتفاضه هاي ديگر خواهد بود.

کازينو داري که تجربه سياسي ندارد

ولايتي تصريح کرد: همکاران ترامپ از جمله کوشنر (داماد وي) که يهودي است و بعضي ديگر از همکارانش از مسيحيان صهيونيست هستند که نقش مهمي در ترغيب ترامپ دارند. ترامپ تجريه سياسي نداشته و تا به حال کازينوداري کرده و کاباره اداره کرده است و کار اجرايي و اداره کشور انجام نداده است لذا از خوب و بد سياست ها به خصوص سياست هاي بين المللي اطلاعي ندارد و نمي داند که يک حرفي که مي زند و يا تصميمي که مي گيرد ممکن است عوارض سختي عليه خود آمريکا داشته باشد.

تبعات اقدام ترامپ، اروپا را وادار کرد خطش را از آمريکا جدا کند

وي گفت: قطعا موقعيت آمريکايي ها در غرب آسيا و شمال آفريقا با اين تصميمي که گرفته اند ضعيف تر خواهد شد و دچار مشکلات بيشتري خواهند شد. ترامپ فردي است که بدون تعقل کار مي کند و بدون اين که فکر کند که چه آثار وعوارض سويي ممکن است تصميم گيري سياسي اش داشته باشد، تصميم مي گيرد و بدون ترديد عوارض اين اقدام بيش از هرکس متوجه رژيم صهيونيستي وحاميانشان و در راس آن آمريکاست لذا مي بينيم که اتحاديه اروپا هزينه اش را جدا مي کند و خط خود را جدا و اعلام مي کند که ما اين طرح را قبول نداريم که بيت القمدس پايتخت رژيم صهيونيستي شود.

جهان اسلام در بهترين شرايط براي مقابله با صهيونيست ها  

ولايتي افزود: کشورهاي خط مقاومت يعني آنهايي که در کار حمايت از فلسطين موثر هستند، صرف نظر از اين که در منطقه چه اتفاقي مي افتد به حمايت خودشان ادامه مي دهند مضاف بر اين که کشورهايي مثل ترکيه از کشور غير عربي و قطر از کشور عربي  هم به عنوان پرچمداران در همان صفي قرار گرفته اند که جمهوري اسلامي ايران، عراق، سوريه و لبنان قرار دارند و موقعيت جهان اسلام در حال حاضر در خصوص مقابله با توسعه طلبي صهيونيست ها و آمريکايي ها بهتر از هر زمان ديگري است و اميدواري ما خيلي بيشتر است که اين کار ترامپ، شدت گرفتن مبارزه عليه صهيونيست ها را تعجيل کند و به پيش بيندازد.

رمز پيروزي حزب الله و فلسطينيان غزه بر رژيم صهيونيستي

وي خاطرنشان کرد، براي مبارزه اسلحه مهم است ولي از آن مهم تر اراده افراد براي مبارزه است. درجنگ ۳۳ روزه با اين که حزب الله لبنان امکانات تسليحاتي آن بسيار کمتر از اسراييل بود ولي حزب الله پيروز شد در جنگ ۸ روزه، ۲۲ روزه و ۵۱ روزه غزه در رابطه با اسراييلي ها، اهالي غزه پيروز شدند. غزه يک جاي کوچکي است که حدود ۳۵۰ کيلومتر مربع وسعت آن است و يک باريکه اي است که مردم فقيري از فلسطيني ها در آنجا هستند که هيچ مايملکي ندارند بجز يک ايمان و اراده قوي که با همين  ايمان و اراده قوي ۵۱ روز در مقابل هجوم اسراييلي ها ايستادند و عاقبت پيروز شدند بنابر اين يک امر غريبي نيست که فلسطيني ها با وجود قلت اسلحه و امکانات در مقايسه با آنچه که اسراييلي ها دارند، پيروز شوند و ما اميدواريم که اين بار با قدرت بالايي که فلسطينيان و حاميشانشان يعني خط مقاومت دارند پيروزي هاي بيشتري را درصحنه به دست بياروند.

صحبت هاي هيلي واکنش به شکست متحدان آمريکا در جنگ يمن است

ولايتي در خصوص اظهارت نيکي هيلي سفير آمريکا در سازمان ملل و متهم کردن ايران در تجهيز يمن به سلاح هاي موشکي گفت: اولين باري نيست که اين خانم [نيکي هيلي] اين مزخرفات را مي‌گويد، کسي که سابقه ديپلماتيک درستي ندارد و حرف‌هايي مي زند که حتي مورد اعتراض ساير نمايندگان و ديپلمات‌هاي آمريکا هم قرار مي‌گيرد، او قطعه اي را در گوشه قرار داده و مي‌گويد اين موشک‌ها را ايران به يمن داده است! از کجا به اين يقين رسيده است؟ اين خانم تا به حال حرف بي حساب و سبک کم نزده است و اين صحبت‌ها تنها براي اين است که  شکست متحدانشان را در اين حملاتي بي‌رحمانه اي که عليه مردم يمن انجام داده‌اند توجيه بکند ولي  آنها مطمئن باشند پيروز نهايي اين جنگ مردم يمن هستند.

ولايتي تصريح کرد: دو ضربه بزرگ به آمريکا و سعودي‌ها وارد شده است اول آنکه آنها اعتراف کردند که موشکي که يمني‌ها زده‌اند به فرودگاه رياض خورده است دوم آنکه «علي عبدالله صالح» که ذخيره آنها در يمن بود براي آنکه کشته شد، سعودي‌ها در اين جنگ شکست خوردند، وزير خارجه انگليس که به منطقه سفر کرده بود پس از بازگشت به کشورش در پارلمان انگليس صراحتاً گفت مسئله يمن راه حل نظامي ندارد و ايران در حل اين مسئله بايد مشارکت فعال داشته باشد.

ولايتي افزوذ: يکي از نمايندگان مجلس عوام انگليس گفته است که ما مردمان يمن را با گرسنگي محاصره کرديم و به آنها فشار آورديم و اين يعني غربي ها از کار ضد بشري که انجام داده اند به واسطه افکار عمومي تحت فشار هستند و روي به راه حل سياسي آورده اند البته آنها تا زماني که به اين نتيجه نرسند که با راه حل نظامي نمي توان کشوري را مورد فشار آورد هرگز به سمت راه حل ديپلماتيک نمي روند.

ايران به يمن موشک نداده است و اين کشور نيازي به سلاح هم ندارد

ولايتي تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران هيچ موشکي به يمن نداده است، يمني‌ها در زمان علي عبدالله صالح و منصورهادي و حتي قبل‌تر توسط اردوگاه‌هاي شرق عمدتاً تسليح مي‌شدند، ما از اين نگران نيستيم که مردم دنيا بدانند جمهوري اسلامي ايران سلاح به عراق، سوريه و يا لبنان داده است به آنها سلاح داده‌ايم تا در مقابل داعش و تروريست ايستادگي کنند، به يمن کمک‌هاي انساني و حمايت‌هاي سياسي مي‌کنيم ولي موشک را ايران به آنها نداده است و يمني ها نيازي به آن ندارند چرا که با امکاناتي که در اختيار دارند توانسته اند در مقابل سعودي‌ها ايستادگي کنند و با همين امکانات پيروز خواهند شد.

يمن ۹۰ ميليون قبضه اسلحه دارد

وي افزود: يمني‌ها به واسطه جنگ‌هاي متعدد و خريد و غنيمت اسلحه‌هاي سبک و سنگين از نيروهاي هادي نيازي به اسلحه ندراند در يمن ۹۰ ميليون قبضه اسلحه هست يعني به ازاي هر نفرسه اسلحه دارند، اين کشور نياز به يک عزم جدي براي مقابله با دشمن نياز دارند که نيروهاي حوثي آن را دارند، آنها توطئه امارات را خنثي کردند و عبدالله صالح را از ميدان به در کردند و پيروزي آنها قريب‌الوقوع است

يمن براي عربستان سعودي به ويتنام تبديل شده است

مشاور مقام معظم رهبري در ادامه تصريح کرد: عربستان تا حدي مي‌تواند اين جنگ [جنگ يمن] را ادامه دهد، امروز يمن تبديل شده است به ويتنامِ عربستان سعودي، همان‌طور که آمريکايي‌ها با تمام قواي خود در ويتنام شکست خوردند و سرشکسته از آسياي جنوب شرقي عقب نشستند عربستان سعودي هم که عددي نيست  و آمريکا از آنها حمايت مي‌کند، امروز عربستان دچار مشکلات عديده اي است، کسري بودجه دارد به طوري که شاهزاده‌هايش را گروگان گرفته‌اند و از آنها باج مي گيرند، نه عربستان قوي‌تر از آمريکايي‌هاست و نه به يمني ها ضعيفت از ويتنامي‌ها و قطعاً يمني‌ها در اين جنگ پيروز خواهند شد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه گفت: چراغ راهنماي غربي ها در منطقه انگليسي ها هستند، انگليس ها سابقه حضور طولاني در منطقه دارند آنها نگران هستند که مسئله يمن به ساير کشورهاي منطقه گسترش پيدا کند از جمله عمان و لذا پيش افتادند و در تقابل با سياست سعودي ها کار مي کنند.

ايران هر طور که تشخيص دهد در رابطه با ساخت موشک عمل خواهد کرد

ولايتي با اشاره به درخواست غرب براي مذاکرات مجدد برسر سامانه هاي موشکي ايران گفت: ايران به هيچ وجه زير بار اين کار نخواهد رفت و هر چقدر هم که اصرار کنند ايران منافع ملي و استراتژي خود در دفاع از خويش را  در بازار مکاره سياسي دنيا به حراج نمي گذارد و بدون ترديد اين سخنان به جايي نخواهد رسيد و ما هم از کشورها مي خواهيم که بخت خود را در اينجا آزمايش نکنند زيرا حتما شکست خواهند خورد و نظام جمهوري اسلامي ايران هر طور که تشخيص دهد در رابطه با ساخت موشک ، چه برد موشک ، چه کيفت موشکهاي موشک هاي معمول  ، موشک هاي غير هسته ايي ، ترديد نمي کند که اين موشک ها را توسعه دهد و اين که بتواند از خودش دفاع کند اينها اثر بازدارندگي دارد.

وي افزود: ما ابتدا به ساکن به هيچ کشوري حمله نمي کنيم ولي در مقابل تهديد ديگران بايد امکاناتي داشته باشيم که خاصيت بازدارندگي داشته باشد و مانع از اين شود که ديگران به خاک ما طمع کنند؛ در منطقه اي که تا اين حد آشفته و بهم ريخته است و به هر گوشه ايي از آن که نگاه مي کنيد مي بينيد که ناامني است يا تروريستها حضور دارند يا کشوري در امور کشوري ديگر دخالت مي کند ايران به عنوان يک جزيره امن در منطقه حضور دارد و لنگر امنيت منطقه است.

مشاور مقام معظم رهبري افزود: يک طرف ما افغانستان است ، طرف ديگر عراق يک طرف ديگر آسياي مرکزي و قفقاز است و طرف ديگر خليج فارس  هر جا را که نگاه مي کنيد يا نطفه ي آشوب يا آشوب هست، تروسيت ها در افغانستان هرچه دلشان مي خواهد مي کنند در عراق با اينکه دولت عراق به حمدالله بر داعش پيروز شد و دولت سوريه هم بر داعش پيروز شد، درست است که اين آدمها زمين ندارند اما خودشان که هستند؛ پنهان مي شوند و امنيت مردم را به مخاطره مي اندازند.

ولايتي تاکيد کرد جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک کشور بزرگ و حافظ امنيت منطقه که حرف اول را در منطقه به لحاظ اقتدارمي زند، هيچگاه  اقتدار خود را با هيچ چيز معامله نخواهد کرد و تحت اين فشار هاي تبليغاتي هم قرار نمي گيرد، هر کس که مي خواهد با ايران رابطه داشته باشد بايد اين خط قرمزها را رعايت کند.

آمريکا در حال تلاش براي ايجاد داعشي جديد در سوريه است

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام  در پاسخ به اين سوال شبکه العالم که حضور مستشاري ايران در عراق و سوريه تا چه زماني ادامه پيدا مي کند گفت: تا زماني که دولت و ملت سوريه نياز به کمک داشته باشند ما به کمک و حضورمان ادامه مي دهيم؛ کمک و حضور ما به دولت سوريه بنا به درخواست دولت سوريه بوده و تا زماني که نياز داشته باشند خواهيم بود. در حال حاضر هم اگر حضور جدي ايران در سوريه نباشد، از چند طرف سوريه در معرض تهديد است. آمريکايي‌ها نيروهايشان را بدون اجازه دولت سوريه در شرق فرات در منطقه رقه متمرکز شدند ۱۵ پايگاه نظامي درست کردند و مي خواهند تعداد نيروهايشان را به ۱۰۰۰۰ نفر برسانند و از طرف ديگر در ادلب بقية السيف النصره هستند پس بنابراين هم در شمال شرقي و هم درشمال غربي سوريه هنوز خطر وجود دارد و اگر نيروهاي ايراني، خط مقاومت، حزب الله ، فاطميون ، زينبيون ، حيدريون در کنار ارتش و مردم سوريه نباشند  دوباره همه چيز بر مي گردند . الان امريکايي‌ها در حال تشيکل مجموعه ايي هستند که همان داعشي هاي سابق هستند ولي تحت عنوان ارتش آزاد سوريه.

نه قوانين بين المللي و نه دولت سوريه، اجازه حضور آمريکا در اين کشور را نمي دهد

وي افزود: آمريکايي‌ها چه حقي به خودشان مي دهند که در سوريه باشند؟ چه کسي اين حق را به آنها داده است؟ نه اجازه ي مصوبه شوراي امنيت سازمان ملل و نه اجازه دولت قانوني سوريه را دارد؛ هر جا که دلشان مي خواهد مي روند خوب اگر اينطور است ما هم در کنار ملت و دولت سوريه در مقابل آمريکايي‌ها و عواملشان چه در سوريه و چه در عراق و چه در لبنان ايستاده ايم و تا زماني که نياز باشد حضور داريم و بدون ترديد، امنيت ملي و منطقه ايي ما اقتضا مي کند که مانع از حضور بيگانگان و رأسشان آمريکا در منطقه  باشيم.

با گفتن اينکه داعش تمام شده است، داعش تمام نمي شود

ولايتي درخصوص پايان کار داعش و خروج نيروهاي روسي از منطقه به العالم گفت: آنها مي گويند داعش به صورت نيروهاي منظم تمام شده است، ولي آدم‌هاي داعش که از بين نرفته اند. روسيه خودش مي داند مي خواهد در آنجا باشد يا نباشد ولي با گفتن اينکه داعش تمام شده است، داعش تمام نمي شود و حضور دارد منتها شهرهايي که داعش در آنها حضور داشت از آنها گرفته اند و محل استقراي ندارد و پراکنده شدند آنها آدمهاي بي مغزي که تحت تاثير آمريکايي‌ها و اسرائيلي‌ها و عربستان سعودي هستند.

وي تاکيد کرد: داعش هنوز هست عده ايي از آنها در افغانستان هستند و حتما روسيه هم نگران است که داعش در آسياي مرکزي نفوذ کند فلذا مصلحت روس ها هم در اين است که در منطقه حضور فعال داشته باشد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html